تاريخ : 19 / 5 / 1394برچسب:, | 8:28 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

مدیرعامل نگین خودرو در مورد قیمت این خودرو نیز گفت: برای این خودرو در حال حاضر سه تیپ آپشن در نظر گرفته شده که قیمت آنها در مدل پایه حدود 67 میلیون تومان و در مدل‌های فول به حدود 75 میلیون تومان می‌رسد.

رونمایی نسل جدید ال‌90نمایندگی رسمی رنو در ایران، شنبه شب گذشته از خودرو رنو سیمبول رونمایی کرد تا فروش این خودرو فرانسوی را رسما در ایران آغاز کند.

به گزارش دنیای اقتصاد، در این مراسم جمشید حسینی، مدیرعامل نگین خودرو با اشاره به‌خصوصیات فنی رنو سیمبول گفت: این خودرو از موتوری با حجم 1600 سی‌سی و قدرتی برابر با 105 اسب بخار، برخوردار است و با بررسی‌هایی که داشتیم متوجه شدیم در بازار ایران جای یک خودرو سدان اروپایی با قیمت مناسب خالی است و از این رو شرکت نگین‌خودرو تصمیم گرفت به‌عنوان نماینده رنو فرانسه در ایران، واردات رنو سیمبول را انجام دهد.

وی گفت: یکی از دلایلی که محصولات رنو با قیمت‌های پایینی در بازار ایران می‌تواند عرضه شود این است که شرکت نگین خودرو هزینه‌های ناشی از تحریم را متحمل نبوده و مبنای محاسبه قیمت آن کاهش ارزش یورو در مقایسه با دلار مد نظر قرار می‌گیرد.

او افزود: در بازار کشورهای حوزه خلیج فارس رنو سیمبول به‌دلیل قیمت مناسب و امکانات بالایی که دارد، پرفروش بوده و از این نظر با خودروهایی مانند تویوتا یاریس صندوق‌دار و هوندا سیتی قابل قیاس است.

مدیرعامل نگین خودرو در مورد قیمت این خودرو نیز گفت: برای این خودرو در حال حاضر سه تیپ آپشن در نظر گرفته شده که قیمت آنها در مدل پایه حدود 67 میلیون تومان و در مدل‌های فول به حدود 75 میلیون تومان می‌رسد.

البته تلاش داریم این خودرو را به قیمت پایین‌تری برسانیم و در بازار ایران عرضه کنیم. مدیرعامل نگین‌خودرو درخصوص چشم‌انداز بازار خودرو در ایران گفت: پیش‌بینی‌ام این است که قیمت خودرو بیش از این نمی‌تواند کاهش بیابد؛ زیرا طبیعتا به تولید ملی آسیب وارد می‌کند.

حسینی در ادامه افزود: بازار خودرو ایران یک سدان اروپایی را کم داشت که فکر می‌کنم رنو سیمبول اصلا قابل مقایسه‌ با خودروهای چینی در بازار نیست، اما پیش‌بینی می‌کنم به‌عنوان یک رقیب برای خودروهای چینی مطرح باشد.

به گفته حسینی، همچنین مصرف‌کننده‌ای که بخواهد 68 میلیون تومان بدهد، به جای خودروی چینی، مطمئنا محصول فرانسوی را انتخاب می‌کند. او افزود: رنو سیمبول نسل جدید ال‌90 است و بسیار خودرو توسعه‌یافته‌ای است.

حسینی در ادامه به محصول دیگر این شرکت که در آستانه ورود به ایران است، اشاره کرد و گفت: محصول بعدی که شرکت نگین‌خودرو قصد دارد وارد کند، خودروی قاجار است؛ این خودرو را در بازار اروپا دو ماه است که مشتریان ثبت‌نام می‌کنند.

به گفته وی، به جرات می‌توان گفت خودرو قاجار بیانگر این است که رنو طراحی‌های خود را عوض کرده و تحولی بزرگ در طراحی محصولاتش ایجاد کرده است.

 

 



تاريخ : 30 / 7 / 1393برچسب:, | 1:51 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بازار خودرو در حالی فصل پائیز را آغاز کرد که قیمت برخی خودروها با افزایش همراه بوده است.

 به گزارش مشرق، بازار خودرو در حالی فصل پاییز را آغاز کرده که قیمت برخی خودروهای داخلی با افزایش و برخی نیز با کاهش جزئی همراه شده است.

بر این اساس، قیمت هر دستگاه پژو 206 تیپ 5 با افزایش 900 هزار تومانی به 38.5 میلیون تومان رسیده و در مورد پژو 206 صندوق‌دار مدل V8 نیز می‌توان به افزایش 600 هزار تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن به قیمت 38 میلیون و 700 هزار تومان اشاره کرد.

همچنین قیمت پژو 405 مدل SLX با افزایش یک میلیون و 400 هزار تومانی، به 32 میلیون تومان رسیده است. نوع دوگانه سوز این خودرو نیز با افزایش قیمت یک میلیون تومانی، این روزها 33 میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو پارس جدید نیز با افزایش قیمت 2 میلیون تومانی در حال حاضر در بازار 41.5 میلیون تومان عرضه می‌شود.

در مورد تندر 90 مدل E2 ایران خودرو نیز باید به افزایش 2 میلیون تومانی قیمت این خودرو در بازار اشاره کنیم و در مورد تندر 90 مدل E2 پارس خودرو نیز باید گفت که این خودرو با رشد قیمت یک میلیون و 700 هزار تومانی در حال حاضر به قیمت 41.5 میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود.

در عین حال، طی روزهای گذشته، رانا با کاهش قیمت 500 هزار تومانی مواجه بوده و در حال حاضر قیمت این خودرو در بازار 32 میلیون تومان است.

در حال حاضر سمند EF7 در بازار 32.5 میلیون تومان عرضه می‌شود و در مورد تیبای هاچ‌بک نیز می‌توان به قیمت 28 میلیون تومانی این خودرو در بازار اشاره کرد.

در محصولات اصلی سایپا نیز باید به قیمت 20 میلیون و 700 هزار تومانی سایپا 131 مدل ‌SE اشاره کنیم که کاهش قیمت یک میلیون تومانی را طی روزهای اخیر تجربه کرده است. در حال حاضر سایپا 132 مدل SE در بازار 21 میلیون تومان و سایپا 111 مدل SE نیز 20 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود که قیمت این خودروها نیز با افت یک میلیون تومانی همراه بوده است.

* رشد قیمت خودروهای خارجی

در مورد خودروهای خارجی نیز می‌توان به افزایش 25 میلیون تومانی قیمت پرادو 2 اشاره کرد که در حال حاضر قیمت این خودرو در بازار 270 میلیون تومان است.

کرولا نیز با افزایش قیمت 12 میلیون تومانی، هم‌اکنون به قیمت 140 میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود.

در مقابل، اسپورتیج 2014 کاهش قیمت یک میلیون تومانی را تجربه کرده و به قیمت 148 میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود.

طی روزهای گذشته، قیمت مزدا 3 نیز با افزایش 13 میلیون تومانی به 130 میلیون تومان در بازار رسیده است.

در مورد آزرا گرانجور نیز باید به رشد 32 میلیون تومانی قیمت این خودرو اشاره کنیم که به قیمت 235 میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت سانتافه نیز با کاهش 24 میلیون تومانی به 171 میلیون تومان رسیده و در مورد سوناتا هم باید به کاهش قیمت 10 میلیون تومانی این خودرو و عرضه آن به قیمت 130 میلیون تومان اشاره کنیم.

بازار خودرو در شرایطی روزهای پاییزی خود را پشت سر می‌گذارد که مردم همچنان منتظر تصمیم‌گیری قاطع و مشخص دولت در مورد قیمت خودروهای داخلی و ساماندهی به نرخ‌گذاری خودروها هستند.

 



تاريخ : 16 / 6 / 1393برچسب:, | 9:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

فعالان بازار خودرو از افزایش میانگین 15 درصدی معاملات در این بازار خبر می‌دهند.
 به گزارش مشرق، به گفته فعالان بازار خودرو در هفته جاری بازار خودروهای داخلی با افزایش نسبی معاملات همراه بوده است.

برخی از مالکان نمایشگاه‌های اتومبیل پایتخت می‌گویند که اعلام قیمت جدید خودروهای داخلی و پس از آن مواضع خودروسازان مبنی بر اینکه قیمت خودرو دیگر کاهش نخواهد یافت باعث افزایش مراجعه خریداران به بازار شده است.

نکته قابل توجه در این زمینه آن است که به گفته فعالان بازار خودرو اگرچه حجم معاملات این محصولات با افزایش میانگین 15 درصدی در آغاز هفته جاری همراه بوده است با این حال قیمت خودروها تغییری نسبت به هفته گذشته نداشته است.

به گفته آنها هم‌اکنون تعادل نسبی بین میزان عرضه و تقاضای خودروهای داخلی در بازار آزاد برقرار است به همین دلیل افزایش نسبی معاملات موجب رشد قیمت‌ها نشده است.

قیمت روز خودروهای داخلی به شرح زیر است:

بازار خودرو تکان خورد+جدول قیمت
 
 



تاريخ : 1 / 6 / 1393برچسب:, | 12:36 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نسیم آنلاین: شرایط پیش‌فروش عادی و طلایی شهریورماه ایران‌خودرو از ساعت ۱۰ صبح امروز آغاز شد.


در این مرحله خودروهای پژو ۲۰۶، پرشیا، ۴۰۵، رانا، تندر ۹۰ و وانت پیکان با سود مشارکت ۱۸ تا ۲۳ درصد عرضه می‌شوند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون فروش گروه خودروسازی سایپا قیمت احتمالی تیبا هاچبک را اعلام کرد.

محمدعلی قادری اظهار کرد: تحویل خودروهای پیش فروش شده تیبا هاچ‌بک از هفته آینده آغاز خواهد شد. وی با بیان این‌که حدود 1500 دستگاه از این خودرو تولید و آماده تحویل است، خاطرنشان کرد:‌ هنوز قیمت این خودرو توسط شورای رقابت نهایی نشده است.

معاون فروش گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: قیمت این خودرو باید از سوی شورای رقابت تعیین شود، اما با توجه به هزینه‌های تولید احتمالا قیمت آن حدود سه میلیون تومان بیشتر از قیمت تیبای فعلی خواهد بود.قادری افزود: البته موضوع تعیین قیمت این خودرو در شورای رقابت در دست بررسی است و در نهایت هر قیمتی که از سوی این شورا ابلاغ شود اعمال خواهد شد.

وی با بیان این‌که قیمت این خودرو احتمالا هفته آینده از سوی شورای رقابت تعیین می‌شود خاطرنشان کرد: روند شماره‌گذاری خودروهای تیبا هاچ‌بک تولیدی نیز مراحل آخر خود را طی می کند. با توجه به قیمت 22 میلیون و 450 هزار تومانی تیبای معمولی به نظر می‌رسد قیمت تیبای هاچ‌بک حدود 25 میلیون و 500 هزار تومان باشد.

معاون فروش گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد:‌ در مورد قیمت تندر 90 نیز جلسات کارشناسی مربوطه برگزار شده و در انتظار تصمیم‌گیری و ابلاغ قیمت این خودرو از سوی شورای رقابت هستیم.



تاريخ : 12 / 4 / 1393برچسب:قیمت خودرو,پایگاه خبری عقاب نیوز, | 8:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس شورای رقابت شنبه هفته آینده قیمت نهایی خودروها در سال ۹۳ را اعلام خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،شورای رقابت در نامه ای به رسانه ها اعلام کرد: این شورا شنبه هفته آینده در نشستی خبری با نشست خبری، قیمت نهایی خودروها را در سال 93 اعلام خواهد کرد.
درهمین حال، رئیس شورای رقابت نیزگفت: جلسات شورای رقابت با شرکت های خودروساز برای بررسی بیشتر قیمت انواع خودروها به پایان رسیده است.
رضا شیوا اظهارداشت: خودروسازان متعهد به اجرای 5 شرط شورای رقابت و اجرای قیمت های جدید خودرو شدند.
وی ادامه داد: در روند جلسات مختلف با خودروسازان قیمت خودرو با قیمت های اعلامی شورای رقابت که مطابق فرمول جدید بود، تغییری پیدا نکرده است.
شیوا با بیان اینکه پیش از این نیز فرمول جدید قیمت گذاری خودرو اعلام شده بود، افزود: شنبه هفته آینده با برگزاری یک نشست خبری تمام اطلاعات و مباحث مربوطه به قیمت خودرو را اعلام می کنم.



تاريخ : 11 / 4 / 1393برچسب:, | 2:42 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:
 
در شرایطی که رکود بازار خودرو کشور این روزها به اوج خود رسیده، خبر می‌رسد شیب نزولی قیمت دلار نیز بر این رکود افزوده است.

به گفته نمایشگاهداران خودرو پایتخت، بازار پیش‌تر به دلیل ماه رمضان و بازی‌های جام جهانی به رکود رفته بود و حالا با توجه به افت قیمت دلار، رکودی بیش از پیش را به خود می‌بیند.

نمایشگاهداران همچنین تاکید می‌کنند که قیمت برخی خودروها اندکی کاهش یافته که در این بین می‌توان به افت قیمت تندر-90 و پژو 206 اشاره کرد. تندر-90 حدود 500 هزار تومان کاهش قیمت را به خود می‌بیند و از بازار پژو 206 نیز خبر می‌رسد که این خودرو 200 هزار تومان افت کرده است.

 
 
 
 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
محصولات ایران خودرو در این طرح شامل پژو 206صندوقدار، رانا، سمند SE ،سمند LX ، سمند EF7 ، پژو 405 و همچنین وانت پیکان بنزینی و دو گانه سوز می باشد که به صورت اقساطی واگذار می شود.


برای مشاهده جدول قیمت های ایران خودرو اینجا کلیک کنید



تاريخ : 5 / 9 / 1392برچسب:, | 8:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در این گزارش سعی شده است تا شرايط و مقررات دريافت تسهيلات 7 میلیون تومانی خودرو از سوی بانک ملی را معرفی کنیم.

شرایط دریافت تسهیلات خودرو تا سقف 7 میلیون تومان از بانک ملی به شرح زیر است :                                                                      1

- افتتاح حساب پس انداز قرض الحسنه نزد شعبه (اولويت با كسانيكه بيش از يك سال سابقه افتتاح حساب دارند)  
2- مبلغ تسهيلات تا سقف (000ر000ر70) كه بايستي متناسب با درآمد متقاضي باشد.
3- سن متقاضي حداقل 18 سال تمام باشد.
4-نوع عقد،فروش اقساطي و مدت بازپرداخت آن حداكثر 5 سال و به اقساط مساوي ماهيانه (60 قسط) است.
5-نرخ سود طبق تعرفه بانك در عقود مبادله اي مي باشد.
 
*** مدارك مورد نياز
اصل و كپي تمام صفحات شناسنامه متقاضي و صفحه اول ضامن/ضامنين
اصل و كپي كارت ملي متقاضي و ضامن/ضامنين ( كپي متن و ظهر كارت ملي مورد نياز است)
گواهي اشتغال بكار يا فيش حقوقي متقاضي با ذكر ميزان حقوق
معرفي ضامن / ضامنين معتبر و مورد قبول بانك
اصل و كپي فيش حقوقي يا مستندات شغلي ضامن/ضامنين
يك قطعه عكس متقاضي
پيش فاكتور خريد خودرو از يكي از نمايندگيهاي مجاز توليد داخل
سه عدد تمبر مالياتي ( از بانك تهيه شود)
اصل و كپي اسناد مالكيت ، كارت و بيمه نامه خودرو ( پس از تحويل خودروتوسط نمايندگي)
 
 
برای محاسبه اقساط ماهیانه و سود تسهیلات اینجا را کلیک کنید.

 



تاريخ : 30 / 8 / 1392برچسب:, | 1:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در هفته‌ای که گذشت، خودرو همچنان خبرسازترین موضوع در بخش صنعت بود که می‌توان در این خصوص به بحث طراحی پلت‌فرم‌های جدید، توقف تولید پراید تا سال ۹۴، رکود بازار و گرانی خودروهای بدون خریدار اشاره کرد.

خبرگزاری فارس: افزایش قیمت خودرو روی میز/ توقف تولید پراید/ نگرانی از حضور مونتاژکاران خارجی

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در هفته گذشته، سعید مدنی مدیر عامل سایپا از آغاز طراحی پلت‌فرم جدید این شرکت با همکاری یک شرکت بین‌المللی خارجی و همچنین توقف تولید پراید برای عرضه به داخل تا سال 94 خبر داد.

وی در پاسخ به سؤال فارس در خصوص طراحی پلت‌فرم جدید توسط سایپا، اظهار داشت: طبق قراردادی که با یک شرکت بین‌المللی خارجی منعقد کرده‌ایم کار طراحی پلت‌فرم جدید برای تولید انواع مدل‌های خودرو آغاز شده است.

وی ادامه داد: مدت این قرارداد 30 ماه تعیین شده است.

مدنی در پاسخ به سؤال دیگر فارس مبنی بر اینکه طبق قانون ارتقا کیفیت خودرو آیا تولید محصولات پراید از سال 94 متوقف خواهد شد، گفت: تا سال 94 محصولات جدیدی را در چرخه تولید خواهیم داشت و ممکن است پراید از چرخه عرضه سایپا خارج شود ولی باز هم صادرات این محصول را به بازارهای خارجی را خواهیم داشت.

بهادر کاظمی، معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد نیز پیشتر با بیان اینکه برخی از خودروهای تولیدی باید تا سال 94 از رده تولید خارج شوند، گفته بود: پلت‌فرم برخی خودروها به 4 یا 5 دهه قبل تعلق دارد و امکان افزایش کیفیت آنها وجود ندارد.

وی در مورد اجرای قانون ارتقاء کیفیت خودرو و طراحی پلت‌فرم‌های جدید گفته بود: طبق این قانون، باید به سمت تغییر پلت‌فرم خودروهای داخلی حرکت کنیم.

کاظمی با بیان اینکه در حال حاضر برخی خودروهای داخلی قابلیت ارتقاء کیفیت را ندارند، معتقد است پلت‌فرم برخی خودروها به 4 یا 5 دهه قبل تعلق دارد و امکان افزایش کیفیت آنها وجود ندارد.

* قطعه‌سازان، خودروساز می‌شوند

در همین حال، گل‌وردی گلستانی رئیس انجمن قطعه‌سازان نیز در هفته گذشته از ارائه پیشنهادی از سوی قطعه‌سازان به وزارت صنعت برای طراحی پلت‌فرم جدید ایرانی خبر داد.

وی گفت: پیشنهادی برای طراحی پلت‌فرم ایرانی با استفاده از توان طراحی داخل از سوی قطعه‌سازان تهیه و به وزارت صنعت ارائه شده که مورد موافقت مسئولان این وزارتخانه قرار گرفته است.

به گفته این قطعه‌ساز، برخی اعضای انجمن به صورت داوطلبانه برای سرمایه‌گذاری در این بخش اعلام آمادگی کرده‌اند و طراحی پلت‌فرم‌های جدید در صورت حمایت وزارت صنعت اجرایی خواهد شد.

گلستانی با بیان اینکه طراحان ماهری در کشور وجود دارند، گفت: شرط طراحی پلت‌فرم‌های جدید دریافت وام ارزان قیمت است تا با استفاده از آن نسبت به طراحی یک پلت‌فرم اقدام کنیم.

به گفته وی، برای طراحی هر پلت‌فرم به 400 میلیون یورو سرمایه‌گذاری نیاز است، تا خودرویی مناسب با شرایط درآمدی کشور طراحی شود.

* حضور خودروسازان خارجی برای مونتاژکاری در ایران

در کنار مطرح شدن اخباری در مورد برنامه خودروسازان و قطعه‌سازان برای طراحی پلت‌فرم‌های جدید، اخباری هم در خصوص تمایل برخی خودروسازان خارجی به مونتاژکاری خودروهای جدید در ایران مطرح شد.

گلستانی، رئیس انجمن قطعه‌سازان در هفته گذشته از حضور برخی خودروسازان خارجی در ایران و اقدام آنها برای خرید برخی سایت‌های تولیدی شرکت‌های خودروساز داخلی خبر داد و گفت: این شرکت‌ها نسبت به واردات قطعات و تولید خودرو اقدام می‌کنند که این مسئله به ضرر قطعه‌سازان داخلی است.

وی افزود: خودروسازان نیز تمایل دارند قطعات پک را دریافت کنند و با تولید خودرو از این طریق گردش مالی خود را افزایش دهند.

* تقاضای افزایش قیمت محصولات سایپا روی میز شورای رقابت

در حالی که وزیر صنعت، معدن و تجارت در ماه جاری از عدم افزایش قیمت خودرو تا پایان سال خبر داده بود، در هفته‌ای که گذشت مدیر عامل سایپا از تقاضای افزایش قیمت محصولات این شرکت به شورای رقابت خبر داد.

مدنی در پاسخ به این سؤال فارس که چه اتفاقی افتاد که علی‌رغم اعلام احتمال افزایش قیمت محصولات سایپا، به یکباره نظر شما در این مورد عوض شد و اعلام کردید افزایش قیمتی اتفاق نخواهد افتاد، گفت: احساس کردیم که افزایش قیمت‌ها نیازمند بررسی بیشتری است.

وی با بیان اینکه یک سری اطلاعات را برای افزایش قیمت برخی محصولات سایپا به شورای رقابت ارائه کرده‌ایم، افزود: این افزایش قیمت ناشی از تأثیر نرخ ارز آزاد است که باید محاسبات مربوط به آن در مورد قیمت خودرو انجام شود.

مدنی تأکید کرد: من نگفته‌ام که قیمت محصولات سایپا تا پایان سال افزایش نمی‌یابد، بلکه فقط گفته‌ام که فعلاً افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

وی در واکنش به این سؤال فارس که ممکن است تا پایان سال افزایش قیمت داشته باشید؟ نیز گفت: احتمالاً محاسبات و بررسی‌ها در مورد افزایش قیمت‌ها تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

به این ترتیب باید دید در هفته‌های آینده چه سرنوشتی در انتظار قیمت‌گذاری خودرو خواهد بود.

* هفته‌ای راکد برای بازار خودرو

در هفته‌ای که گذشت، بازار خودرو همچنان با رکود و ممانعت مردم از خرید خودروهای گران قیمت روبرو بود.

به این ترتیب، اظهارنظرهای ضد و نقیض وزیر صنعت و خودروسازان در حالی باعث افزایش 2 تا 3 میلیون تومانی قیمت خودرو در بازار شد که وعده‌های عدم افزایش قیمت‌ها تا پایان سال، دیگر باعث برگشت قیمت‌ها نشد و بازار همچنان با عرضه خودروهای گران و بدون مشتری روبرو است.

پس از آنکه اظهارنظر وزیر صنعت و مدیران شرکت‌های خودروساز در مورد افزایش قیمت خودرو در سال جاری باعث شد قیمت این محصول در بازار بین 2 تا 3 میلیون تومان افزایش یابد، تغییر رویکرد آنها و وعده عدم افزایش قیمت خودرو تا پایان سال باعث شد تا فروشندگان با وجود نبود خریدار، قیمت خودروهای خود را کاهش ندهند و بازار همچنان در رکود به سر ‌برد.

در این شرایط، قیمت خودرو در بازار بالا است و اکثر مشتریان که قدرت خرید خودرو با این قیمت‌ها را ندارند، فعلاً برای خرید دست نگه داشته‌اند. از سویی، فروشندگان نیز حاضر به کاهش قیمت‌های خود نیستند.

* رتبه 79 ایران در جهان از لحاظ سرانه خودرو در سال 2011

در کنار اخباری که در مورد وضعیت تولید خودرو و قیمت‌گذاری در داخل طی هفته گذشته منتشر شد، انجمن جهانی خودرو نیز طی گزارشی اعلام کرد سرانه خودرو به ازای هر 1000 ایرانی 146دستگاه و رتبه ایران از این لحاظ در میان 140 کشور جهان 79 است.

* نامه‌نگاری تولید‌کنندگان با رئیس‌جمهور

بحث‌های مطرح شده در مورد احتمال رفع ممنوعیت واردات کالاهای مشمول اولویت دهم باعث شد تا برخی تولیدکنندگان در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار جلوگیری از اجرایی شدن این موضوع شوند.

در این راستا جمعی از تولیدکنندگان لوازم خانگی، کاشی و سرامیک، بلور و شیشه و نساجی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، ادامه ممنوعیت واردات کالاهای مشمول اولویت دهم را خواستار شدند.

در همین حال، نایب رئیس انجمن صنایع غذایی از تشکیل اتاق‌های فکر در دولت و مجمع تشخیص مصلحت با حضور نمایندگان انجمن‌های صنعتی و وزیر صنعت به منظور بررسی مشکلات تولید خبر داد و گفت: قرار است یک پروتکل برای رفع مشکلات تولید تدوین و اجرایی شود.

شاید یادآوری این نکته بی راه نیاشد که طی ماه های گذشته ده‌ها کمیته رفع مشکلات تولید در بخش‌های مختلف خصوصی و دولتی تشکیل شده که معلوم نیست مصوبات آنها چه بوده و نمود آن را در کدام بخش صنعت باید جستجو کرد.

رئیس اتحادیه فخاران استان تهران نیز در هفته‌ای با اشاره به برخی مشکلات کارخانه‌های آجرپزی از جمله بالا بودن هزینه تولید آجر در کشور، گفت: عدم پرداخت تسهیلات نوسازی خطوط تولید آجر از محل درآمد هدفمندی یارانه‌ها باعث افزایش هزینه تولید و کاهش میزان تولید آجر شده است.

به گفته منبع‌چی، در حال حاضر کارخانه‌های تولید آجر با دو پنجم ظرفیت خود فعال هستند که 30 درصد دلیل این کاهش تولید به کاهش تقاضا و 70 درصد بقیه به مسائل تولید مربوط می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها قرار شد تجهیزات خطوط تولید آجر نوسازی شود ولی تسهیلات مالی جهت این کار پرداخت نشد.



تاريخ : 27 / 7 / 1392برچسب:خودرو,مجاز,وارداتی,عقاب نیوز, | 2:55 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سازمان توسعه تجارت در حالی تاکنون به 107 مدل خودروی خارجی مجوز ورود به ایران را در سال جاری داده که به تازگی نیز وزیر صنعت، معدن و تجارت از آزاد شدن ثبت سفارش و واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی خبر داد.

به گزارشپایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از ایسنا، تاکنون خودروهای کره‌یی (کیا، هیوندای و سانگ‌ یانگ)، چینی (SAIC موتور و جیلی)، ایتالیایی (آلفارومئو)، ژاپنی (هوندا، میتسوبیشی و تویوتا)، آلمانی (ABT، فولکس واگن، بنز و بی‌ام‌و)، سوئدی (ولوو) و فرانسوی (رنو) موفق به دریافت مجوز واردات محصولات خود به ایران شده‌اند.

در فهرست خودروهای سواری مجاز برای واردات در سال جاری نام برندهای فوق لوکسی مانند پورشه و مازراتی به چشم نمی‌خورد. به این ترتیب این خودروها فعلا اجازه ورود به ایران را در سال جاری ندارند.

از نیمه دوم سال قبل با هدف کنترل مصارف ارزی کشور ثبت سفارش واردات خودروهای سواری با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی متوقف شد. با این وجود واردات خودروهای گران قیمت با ارز مرجع در سال گذشته اعتراض‌های زیادی را از سوی مردم و کارشناسان برانگیخت.

براساس آمار گمرک در سال 1391 معادل 44 هزار و 341 دستگاه خودروی سواری به ارزش یک میلیارد و 84 میلیون دلار وارد کشور شد.

اوایل امسال نیز براساس بخشنامه ابلاغی به گمرک ثبت سفارش‌های صادر شده برای واردات خودرو توسط اشخاص، نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو و شرکت‌های بازرگانی کوچک ابطال شد. براین اساس کلیه ثبت سفارش‌های براتی صادر شده برای واردات خودرو که مدت اعتبار آن‌ها هنوز به پایان نرسیده، باطل اعلام شد.

دارا بودن نمایندگی یا انعقاد قرارداد نمایندگی شرکت‌های خودروساز، تاییدیه شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و سازمان استاندارد و همچنین خدمات پس از فروش مطلوب از شروط واردات خودرو به کشور هستند.

اما در حالی امسال واردات خودروهایی مانند پورشه و مازراتی متوقف شده که به تازگی وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد که ثبت سفارش و واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی آزاد شده است. البته واردات این خودروها با یک شرط سنگین یعنی پرداخت تعرفه 140 درصدی آزاد شده است.

این خودروها تا پیش از ممنوعیت واردات، تعرفه‌ای 70 درصدی داشتند و حالا که ورود آنها آزاد شده، واردکنندگان باید 140 درصد تعرفه برای آنها بپردازند. هم‌اکنون تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور کمتر از 2500 سی‌سی حدود 40 درصد است و با این حساب، خودروهای با حجم موتور بیش از 2500 سی‌سی با تعرفه‌ای 3.5 برابر خودروهای با حجم موتور کمتر از 2500 سی‌سی وارد کشور خواهند شد.

اگرچه ثبت سفارش واردات خودروهای با حجم موتور بیش از 2500 سی‌سی آزاد شده اما به نظر می‌رسد تعرفه سنگین وضع شده روی این خودروها باعث خواهد شد تا تنها مشتریان بسیار ویژه و خاص باز هم نسبت به خرید این نوع خودروها گرایش داشته باشند.



تاريخ : 14 / 7 / 1392برچسب:, | 9:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

جدول/ قیمت انواع خودرو داخلی



ادامه مطلب
تاريخ : 12 / 7 / 1392برچسب:, | 11:26 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

پرايد 141 SL به قيمت 13 ميليون و 720 هزار تومان به فروش مي رسد.
 
 



تاريخ : 9 / 7 / 1392برچسب:, | 6:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

خودروي پيکاپ دو کابين اتاق جديد در بازار 82 ميليون تومان و در کارخانه 75 ميليون و 840 هزار تومان قيمت دارد.
به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از گروه بازار باشگاه خبرنگاران، قيمت ها به شرح زير است:

نام خودرو

قیمت بازار (تومان(

قیمت کارخانه (تومان(

پراید 132 LE

16,000,000

---

پراید 132 SE

17,200,000

---

پراید 132 EX

16,700,000

---

پراید 132 SX

16,700,000

15,082,000

پراید 132 EX پایه گازسوز

18,100,000

---

پراید 132 SL

15,600,000

14,591,000

پراید 132 SL پایه گازسوز

17,700,000

---

پراید 141 EX

16,300,000

---

پراید 141 LE

---

---

پراید 141 SX

15,400,000

14,213,000

پراید 141 SL

---

13,720,000

پراید 111 SE

17,000,000

---

پراید 111 EX

17,300,000

---

پراید 111 LE

16,400,000

---

پراید 111 SX

16,800,000

15,268,000

پراید 111 SL

16,000,000

14,776,000

پراید SL 131

15,050,000

14,474,000

پراید SL 131 گازسوز

17,200,000

---

پراید SX 131

16,000,000

14,967,000

پراید LE 131

15,650,000

---

پراید SE 131

16,400,000

---

پراید LE 131 گازسوز

17,600,000

16,774,000

پراید EX 131

16,600,000

15,767,000

پراید EX 131 گازسوز

18,300,000

17,267,000

تیبا SL

---

---

تیبا EX

21,000,000

---

تیبا LX

---

---

تیبا SX یورو 4

20,400,000

20,060,000

ریو مدل 90 . صفر

31,000,000

---

وانت نیسان . ABS . تاخوگراف

22,800,000

---

وانت نیسان گازسوز . تاخوگراف

23,700,000

---

وانت نیسان دیزل . ABS . کولر

24,500,000

26,320,000

وانت شوکا

25,500,000

---

وانت شوکا گازسوز

27,000,000

25,910,000

زانتیا . مشابه صفر 89

59,000,000

---

پیکاپ تک کابین اتاق جدید

76,000,000

72,829,000

پیکاپ دو کابین اتاق جدید

82,000,000

75,840,000

سیتروئن C5 جدید 2011

120,000,000

---

 



صفحه قبل 1 صفحه بعد